Kas jāzina nākotnes mārketinga speciālistam?

Ir profesionālas mārketinga aģentūras, kuras veido plānus, ģenerē idejas un realizē labākas vai sliktākas kampaņas. Tad ir dažādi uzņēmumi, kuri palīdz šīm kampaņām ieņemt kādu fizisku, skatāmu un citādi baudāmu veidolu. Un tad esam mēs, Sales.lv, nodrošinot kā augsta līmeņa tehnisku mobilā mārketinga zobratu darbību, tā palīdzību ar idejām un padomiem gan uzņēmumu mārketinga speciālistam, vadītājam, gan aģentūrām.

Daļa no mūsu ieguldījuma ikviena mārketinga interesenta izaugsmē ir šis blogs, kurā dalāmies ar pieredzi, padomiem un jaunām atziņām. Šoreiz piedāvāju svaigas atziņas no pasaules ekspertiem, kuri kādā no jaunākajiem BrightTALK webināriem noskaidroja kādam jābūt nākotnes mārketinga ekspertam, kas jāņem vērā un jādara uzņēmumiem un kā jāskatās uz klientu.

Sākšu ar kādu domugraudu, kas labi parāda hronisku mārketeru problēmu visā pasaulē. “If you spend 2 days of measuring the pig, your forgot to feed it. Ja tu pavadi 2 dienas, lai mērītu cūku, tu aizmirsti to pabarot.”

  • Stratēģija

Piemēru ar cūku var attiecināt jau uz pirmo punktu – mārketinga stratēģiju. Vai Jūsu uzņēmumam tāda ir? Regulāra atlaižu došana nav mārketinga plāns, tā pēc būtības ir sevis apzagšana. Jau iepriekš rakstīju par to, ka klientam jāpiedāvā kaut kas vairāk, bez maksas, bet ne jūsu nauda. Mārketinga stratēģijai nav jābūt saplānotai pa dienām, tomēr tai ir jāiet kopā ar uzdevumiem, ko veic uzņēmums. Pēc ekspertu domām stratēģijai obligāti jāietver analīze, klientu attiecību uzturēšana, kā arī jārada savs stāsts, kurš atbild uz klienta vajadzību un ļauj to apmierināt. Arī uzņēmumu IT, jeb tehniskajai daļai jāstrādā vienoti ar kopējo stratēģiju, jo mūsdienās ļoti maz procesiem nav nepieciešams tehniskais atbalsts. Aizvien svarīgāk kļūst atrast netradicionālus veidus, kā panākt to, ko klients gaida. Mana atziņa ir sekojoša – kamēr pircējam visur tiek piedāvāta “Atlaide”, viņš pērk “Atlaidi”, nevis preci vai produktu.

  • Analīze, segmentācija, personalizēšana

E-pastu un SMS kampaņām jābūt vērstām uz pirkumiem. Linki uz interneta veikalu lapām, Call to action pogas ar aicinājumu “Pirkt”, “Pievienot grozam”. Dodiet klientiem bezmaksas testerus, kuponus, aiciniet atstāt savus datus veiksmīgai komunikācijai. Datu analīze, ievākšana un segmentēšana pēc kampaņām ir pamats komunikācijai ar klientiem. Daliet klientus grupās, uzrunājiet viņus vārdā, piedāvājiet individuālus labumus, ieguvumu. Veidojiet vairākas kampaņas vadoties pēc savu klientu vajadzībām, pirkšanas paradumiem un attiecībām ar jums.

  • Mārketinga laulība

Pārdošanas komandai, mārketinga stratēģijai un sociālo tīklu komunikācijai jābūt kā laulībai. Pircējs pērk tikai tad, kad viņš ir gatavs pirkt un pateicis sev, ka vēlas pirkt. Viss kas Jums ir jāizdara – jānoķer klients komunikācijas tīklā, jānotur un jāpalīdz izdarīt lēmums. Skan vienkārši, tomēr ikviens mārketinga jomas makšķernieks saprot, ka tam nepieciešama stratēģija, komunikācijas plāns, stāsti, ko pavēstīt un dati no veiksmīgām kampaņām. Nobeigumā pieskaroties sociālo tīklu lomai mārketinga plānā, jāatzīst, ka “Like” un “Share” krāšana un ziņas nonākšanai pēc iespējas lielākas auditorijas redzeslokā nevar būt stratēģija. Liela sociālo tīklu popularitāte nav efektīva, ja pārējā uzņēmuma komunikācija un darbības ir vērstas uz ko citu.

Apkopojot 3 punktos minēto, atgādinu, ka būtiskākās lietas ir mārketinga stratēģijas izveidošana, datu analīze un klientu segmentēšana veiksmīgākai komunikācijai, kā arī neaizmirstiet, ka sociālajos tīklos radītajam tēlam ir jāsaskan ar Jūsu uzņēmuma būtību. Tāpat kā TV ekrāna bildei ar skaņu.

Apkopojot pasaules līmeņa ekspertu komentārus un savienojot tos ar mūsu pašu pieredzi un Baltijas reģiona mārketinga specifiku, radās šādi 3 punkti, kuri varētu uzlabot jau esošu vai kalpot par balstu jaunai mārketinga kampaņai lielā vai mazā uzņēmumā. Veiksmīgu un radošu pavasari novēlu es, Jānis un Sales.lv komanda.

Sākt ar bezmaksas Demo kontu.

Piesakies, saņem atbildes un sāc lietot Traffic jau šodien.

E-pastu izsūtīšana
SMS izsūtīšana