E-pastu pārsūtīšana pret social “Share”

Vasaras saulgrieži aizvadīti, ir laiks apskatīt kādu jaunu iespēju E-pastu mārketingā. Nu jau par ikdienas sarunvalodas daļu kļuvušie vārdi “share” un “viral” ierasti asociējas ar sociālo tīklu vidi. Tomēr, pasaules E-pastu mārketinga eksperti ir pārbaudījuši, ka arī E-pastu pārsūtīšana var būt veids kā pietiekoši veiksmīgi izplatīt savu saturu.

Sociālo tīklu ziņu izplatīšana ir publiska un vairāk orientēta uz masveida auditorijas sasniegšanu, savukārt e-pasts ir personiskāks un grūtāk izmērāms. Share vai Retweet konkrēto ziņojumu nodod visam sekotāju un draugu tīklam, savukārt gadījumā, kad E-pasts tiek pārsūtīts, tas sasniedz konkrētu personu, kurai Jūsu ziņojums visticamāk būs saistošs. Vairāki pētījumi pierāda, ka cilvēki biežāk izvēlas un pērk to brendu, kuru viņam ieteicis uzticams draugs vai ģimenes loceklis. Tomēr tieši tāpēc, ka panākt E-pasta pārsūtīšanu ir grūtāk, sociālo tīklu “share” ir tik populārs un svarīgs, lai gan tas ir mazāk efektīvs risinājums. Bet tad kā panākt, lai Jūsu E-pastu kampaņa tiek izplatīta ārpus tiešo klientu loka?

Vairums ikdienas E-pastu šobrīd nerada vēlēšanos tos pārsūtīt un lieki domāt, ka tas būtiski mainīsies. Ko Jūs kā mārketinga speciālists varat darīt? Periodiski veidot kampaņas, kuru mērķis būtu panākt E-pasta pārsūtīšanu. Ikdienišķās kampaņas vai jaunumu E-pasti neradīs pietiekoši lielu klientu iesaisti, tieši tāpēc plānojiet īpašās kampaņas, kurās paziņojat un piedāvājat ko grandiozu, īpašu saviem E-pastu saņēmējiem. Radiet vēlmi dalīties ar Jūsu ziņu un piedāvājumu.

  1.  Plānojiet un gatavojiet laicīgi savu īpašo E-pastu kampaņu. Pārdomājiet svarīgos sīkumus, kā Sūtītāja vārds, Subject teksts, Call to Action vēstījums, u.c. Pajautājiet sākumā paši sev, vai Jūs vēlētos šādu E-pastu pārsūtīt un ieteikt saviem draugiem, ģimenei?
  2. Kāds būs Jūsu ziņas izplatīšanas veids un mērķis? Sociālo tīklu “share”, tādējādi sasniedzot iespējami plašu auditoriju? E-pasta “forward”, kas palīdzēs nodot jūsu ziņu konkrētai mērķa auditorijai? Iespējams, tas ir kāds seminārs vai pasākums, kuru būtu interesanti apmeklēt konkrētiem cilvēkiem, nevis par to uzzināt simtiem jauniešu sociālajā vidē.
  3. Pārliecinieties, ka sūtīsiet ko īpašu. Ikdienas 5-10% atlaides, jauna preču pieveduma vietā dodiet klientiem ko neierastu. Ielūgums uz pasākumu, konkurss, sezonāla izpārdošana, jauna veikala, filiāles atvēršana vai brenda, mājas lapas maiņa.
  4. Jau pieminētais Call to Action. Tāpat kā E-pasta dizainā mēdz iekļaut sociālo tīklu pogas, šajā gadījumā īpašs uzsvars liekams uz patiešām “garšīgu” aicinājumu šo e-pastu pārsūtīt. Ir vērts apdomāt iespēju kā iesaistīt tos, kuri saņems pārsūtīto e-pastu. Šāds solis paralēli var kalpot par veidu kā palielināt savu datu bāzi. Pievērsiet uzmanību arī E-pasta dizainam. Vai tas ir mūsdienīgs un pārdomāts konkrētajai kampaņai? Realizēt sezonas īpašo kampaņu 2-3 gadus vecā dizainā
  5. Sūtot kampaņu šaurākam klientu lokam, iegūsiet labākus rezultātus. Sievietes, vīrieši? Lojālie, jaunie klienti? Uzņēmumi, privātpersonas? Segmentējiet savu datu bāzi, jo ļoti iespējams, ka viens saturs neder visām klientu grupām un nāksies veidot vairākas izsūtīšanas.

Nav tā, ka cilvēkiem nepatiktu jaunumi, gaumīga reklāma un īpašas atlaides. Tomēr, lai panāktu Jūsu E-pasta pārsūtīšanu, nepieciešams kas īpašs. Šādai kampaņai ir jāgatavojas un mērķtiecīgi jāīsteno augstāk minētie 5 punkti. Labprāt sniegsim palīdzību kampaņas izveidošanā vai padomu kāda punkta izpildē. Veiksmes!

Sākt ar bezmaksas Demo kontu.

Piesakies, saņem atbildes un sāc lietot Traffic jau šodien.

E-pastu izsūtīšana
SMS izsūtīšana