5 lielākās SMS mārketinga kļūdas, un kā no tām izvairīties.

Sveiki, SMS mārketinga lietotāji un interesenti.

Mobilais mārketings ir efektīvs veids, kā uzrunāt klientus un uzlabot pārdošanas rādītājus, tomēr tas nenotiek nejauši.

Veiksmīgai mobilā vai jebkāda cita veida mārketinga kampaņai ir savi priekšnoteikumi. Tāpat arī ir lietas, kuras var sabojāt Jūsu kampaņu un radīt pretēju efektu gaidītajam. Strādājot ar dažādiem uzņēmumiem daudzu gadu garumā, esam palīdzējuši izveidot un realizēt neskaitāmas SMS kampaņas, no kurām esam mācījušies un šoreiz piedāvājam aplūkot galvenās kļūdas, kādas nepieļaut veidojot savu SMS kampaņu.

 

Nepiemērots sūtīšanas brīdis

Viena no SMS mārketinga priekšrocībām, ir iespēja ātri piesaistīt klientu uzmanību. Šī uzmanība pārdomāti jānovirza lēmumā par pirkuma izdarīšanu vai kādā darbībā, ko spējat izmērīt (reģistrācija, zvans, e-pasts). Mūsu pieredzi apstiprina arī vairāki pētījumi.

Ja panāktā klientu uzmanība nerezultējas tūlītējā lēmuma pieņemšanā, bet tiek atlikta uz vairākām dienām, tad visticamāk klients par piedāvājumu aizmirsīs un pozitīvs rezultāts netiks sasniegts.

Sajūta, ka saņemto īpašo piedāvājumu nedrīkst nokavēt ir īpaši svarīga veiksmīgā SMS kampaņā. Vienmēr iesakām veidot SMS izsūtīšanas īsas, tomēr trāpīgas un maksimāli saistošas saviem klientiem.

Nepārliecinošs piedāvājums

SMS kampaņas ļauj Jums sasniegt vērtīgākos klientus. Tie ir klienti, kuri jau ir pirkuši preces vai pakalpojumus jau iepriekš, tie ir klienti, kuri Jums ir uzticējuši savu tālruņa numuru.

Ir ļoti svarīgi jūsu esošajiem klientiem piedāvāt ko īpašu, ko atšķirīgu no daudziem līdzīgiem piedāvājumiem, kurus visticamāk Jūsu klienti saņem arī no konkurentiem, e-pastu, sms, web un TV reklāmu veidā.

Vairāku pētījumu rezultāti parāda to, ka, ja piedāvājums nav pietiekoši “garšīgs” un vilinošs, ar jēgu un saskaņots ar uzņēmuma kopējo mārketinga politiku, ir  ļoti grūti realizēt veiksmīgu SMS kampaņu.

Tāpēc nākas atkārtot jau iepriekšējos rakstos minēto. Lieciet saviem klientiem justies īpašiem ar tādu piedāvājumu, kuram viņi nespēj atteikt. Atalgojiet klientus par viņu uzticību un vairojiet ilgstošu lojalitāti.

Nepietiekama komunikācija

Neskaitot telefona zvanu, SMS ir tiešākais un personiskākais mārketinga komunikācijas veids. Mūsu novērojumi liecina par to, ka joprojām daudzu uzņēmumu komunikācija ar klientiem nav pietiekama. Tam seko, attiecīga klientu intereses un lojalitātes krišanās, protams, samazinot peļņu.

Jums jāveido pozitīvas attiecības un komunikācijaar saviem klientiem. Ja klienti vēlēsies uzzināt jaunumus no Jūsu uzņēmuma vai nozares tendences kopumā, tas rezultēsies ar regulārākiem pirkumiem un savstarpēju uzticību.

Jūs noteikti jutīsiet starpību starp klientiem, kuri vēlas no jums saņemt ziņas un klientiem, ar kuriem nav bijusi pietiekama komunikācija. 

Tāpēc esiet unikāli un oriģināli. Sūtiet personalizētus ielūgumus uz pasākumiem, jokojiet, ja tas atbilst jūsu tēlam. Tomēr neaizmirstiet būt laipni, atsaucīgi un cienīt klientu privātumu. Nesūtiet ziņas agri no rītiem un vēlu vakaros, kā arī nenoslogojiet klientus ar pārāk biežu, uzmācīgu komunikāciju.

Datu bāzes segmentācija

Pētījumi liecina, ka vairums uzņēmumu neveic savas mobilās datu bāzes segmentēšanu. Tas noved pie situācijām, kad klienti saņem nevēlamus, nepiemērotus piedāvājumus.  Iespēju robežās ir jāveic segmentācija pēc vecuma, dzimuma, pirkumu vēstures, u.c. Atkarībā no šiem kritērijiem mainās arī klientu interese un vajadzības pēc noteiktiem produktiem un pakalpojumiem, kā arī komunikācijas veida.

Daudzi sociālie mediji iekarojuši reklāmas biznesu tieši ar spēju segmentēt mērķa auditoriju, tādējādi palielinot reklāmas efektivitāti. Kāpēc Jums nedarīt to pašu ar savu datu bāzi?

Datu bāzes segmentēšana ir vienkārša, efektīva un neprasa finansu līdzekļus.

Protams, Jums nepieciešami uzticami tehniskie risinājumi, kas mūs noved pie pēdējās SMS mārketinga kļūdas.

Piemērou un atbilstošu tehnisko risinājumu trūkums.

Jūsu piedāvājums ir izcils, klienti apmierināti un pat uzrunāti, izmantojot labi segmentētu datu bāzi? Neaizmirstiet par kvalitatīvu SMS izsūtīšanas sistēmu.

Daudziem uzņēmumiem, kurus aptaujājām, nav iespējas pārskatīt izsūtīšanas statistiku vai izmantot SMS vārdisko numuru, sūtot ziņas uzņēmuma vārdā. Tāpat daudzi klienti nav zinoši par savas datu bāzes atbilstību kampaņas mērķiem, kā arī tiek izmantoti nekvalificēti sūtīšanas servisi, kuri var tikt bloķēti vai gluži pretēji – Jūsu klienti var saņemt gūzmu ar īsziņām, tādējādi bojājot uzņēmuma tēlu.

Jūs nespējat kontrolēt to, kas netiek mērīts un analizēts. Tāpēc pārliecinieties, par Jūsu piegādes rādītājiem, kā arī regulāri aktualizējiet savu datu bāzi. Tas nodrošinās ieguldīto līdzekļu efektīvu lietojumu. 

Veiksmes biznesā novēl Sales.lv komanda.

Sākt ar bezmaksas Demo kontu.

Piesakies, izmēģini Traffic sistēmu jau šodien.